Gençlerden Öyküler

Ana Sayfa

“Gençlerden Öykülerle İngilizce Derslerini Canlandırıyoruz" isimli projemiz, Tübitak 4005 projeleri kapsamında desteklenmektedir.

Proje özeti

Bu projede konu edilen “Gençlerden Öyküler” süreci, lise öğrencilerine yönelik olarak kullanılabilecek, süreçsel drama ve işbirlikçi yazma etkinliklerinden oluşan, görev tabanlı dil öğretiminin ilkelerini benimseyen bir İngilizce öğretim yöntemidir. İngilizce dersi kapsamında olabileceği gibi ders dışı bir etkinlik olarak da tasarlanabilir. “Gençlerden Öyküler” sürecinde öğrenciler, öykü yazma ürününü bir görev olarak ele alır ve bunun üzerinde işbirliği içinde çalışır. Bu sayede öğrencilerin dil farkındalığı kazanmalarına yardımcı olmak amaçlanmaktadır. Grupla birlikte yazılacak öyküyü oluşturmak için süreçsel dramaya ait teknik ve prensiplerden yararlanılır.

Ülkemizde dil öğretimi giderek daha çok dört becerinin tümleşik olarak kullanılması prensibini benimsemektedir. Eğitim sisteminde son yapılan değişikliklerde öğrenci performansının açık uçlu ve yeni nesil sorular ile değerlendirilmesi ön plana çıkmaktadır. Öğretmenlerin de bu değişiklikler ile uyumlu olarak sadece cümle bazlı ve doğru dilbilgisi kullanımına yönelen form odaklı ders işleme süreçlerinden uzaklaşarak daha anlam odaklı, iletişimsel ve öğrenciye işbirliği, iletişim, kültürler-arasılık, eleştirel düşünme gibi 21.yy becerilerini kazandıracak yöntemlere yönelmeleri beklenmektedir. “Gençlerden Öyküler” süreçlerinin uygulanması halinde İngilizce derslerinde öğrencilerin katılımını arttıracak sürükleyici bir eğitim deneyimi yaratılabilir. “Gençlerden öyküler” süreci tüm öğrencilerin benzersiz bakış açılarını ve geçmişlerini işe katan ve saygı duyan, aidiyet duygusunu geliştiren bir sınıf ortamı oluşmasını sağlar. Öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerinin yanı sıra İngilizce dört beceriyi anlamlı ve iletişimsel bir bağlam içerisinde çalışmasına olanak verir.

Bu projenin amaçları, daha önceden TÜBİTAK 1002 projesi kapsamında “Gençlerden Öyküler” adı altında geliştirmiş olduğumuz İngilizce dil öğretim sürecinin öğretmenlere tanıtılması yoluyla (i) etkili İngilizce öğretim yöntemlerini teşvik etmek, (ii) öğretmenleri İngilizce derslerinde öğrenci katılımını arttıracak araç ve stratejiler ile donatmak, (iii) öğretmenlerin ve dolayısıyla onların öğrencilerinin yaratıcı düşünme ve ifade becerilerini desteklemek ve (iv) eğitimde kapsayıcılığı ve çeşitliliği vurgulamaktır. Bu bağlamda, Türkiye’nin yedi bölgesinde bulunan liselerde görev yapmakta olan 30 İngilizce öğretmenine eğitim verilecektir. Bu eğitim kapsamında öğretmenlerin “Gençlerden Öyküler” sürecine ait örnek dersleri izlemeleri, teorik altyapı ve planlama ilkelerini öğrenerek kendi derslerinde uygulamak üzere bizim rehberliğimizde taslak ders planları oluşturmaları öngörülmektedir. Proje kapsamında verilecek olan eğitimler, çalıştay, süreçsel drama, ve yaparak yaşayarak öğrenmeye olanak tanıyacak etkileşimli ve uygulamalı etkinlikler şeklinde planlanmıştır. Bu sayede öğretmenlerin “Gençlerden Öyküler” süreçlerini kendi derslerinde uygulayabilecek bilgi ve donanıma erişmeleri hedeflenmektedir.